Dlaczego warto współpracować z influencerami i blogerami w Kielcach?

Współpraca to istotny element w niemal każdej branży. Praca w zespole przyczynia się do efektywniejszych rezultatów pod względem tworzenia projektów lub produktów. Pomaga również w zmotywowaniu pracowników, którzy widząc zaangażowanie pozostałych osób, również chcą wnieść jak najwięcej nowych, innowacyjnych pomysłów. Dobrym krokiem dla firm, będzie rozpoczęcie wspólnych działań z influencerami i blogerami, którzy dzięki swoim zasięgom mogą zwiększyć rozpoznawalność marki.

Liczby, które mówią bardzo wiele 

Bardzo często, przydatne są różnego rodzaju statystki, które ukazują jakie elementy wymagają poprawy lub działają w sposób wzorcowy. Według danych, w przypadku blogów 50% użytkowników korzysta z nich regularnie, natomiast w przypadku wideoblogów jest to 29%. Z kolei niemal 70% internautów zadeklarowało, że przeczytało danego bloga, co najmniej raz w życiu. Korzystanie z takiego rozwiązania jest bardzo wygodne, ponieważ do interesujących nas materiałów mamy dostęp cały czas, dzięki czemu możemy wybrać dogodny moment na oglądanie lub czytanie. Dodatkowo, warto pamiętać, że coraz częściej media elektroniczne wypierają prasę, przez co blogi lub pozostałe, tematyczne strony cieszą się większą liczbą odwiedzin oraz popularnością. Warto również dodać, że w jednym z przeprowadzonych badań, niemal 85% amerykańskich przedsiębiorców stwierdziło, że część budżetu zostanie przeznacza na influencer marketing.

Można zastanawiać się, czemu ludzie korzystają z blogów lub wideoblogów. Powodów będzie kilka. Jednym z nich, jest chęć zasięgnięcia nowej wiedzy z interesującego ich tematu np. motoryzacji lub mody. W takim przypadku niemal idealnie sprawdzi się nawiązanie współpracy pomiędzy firmą, a blogerem. Dla osoby, która tworzy takie treści, będzie to dobra okazja do rozwoju swojej strony lub kanału, natomiast dla zlecającego przedsiębiorstwa, świetny moment na dotarcie do osób, które nie znają jeszcze oferowanych produktów lub usług. Co więcej, można zdecydować się na stworzenie specjalnych kodów rabatowych, które jeszcze bardziej przyczynią się do zwiększenia zainteresowania wśród odbiorców. Kolejnym powodem, będzie chęć śledzenia trendów lub po prostu odstresowanie się po ciężkim dniu, oglądając lub czytając interesujące treści.

Dlaczego osoby tworzące takie treści mają tak dużą siłę i wpływ na opinie innych? Duże znaczenie będzie miał ciągły kontakt z odbiorcami oraz pokazanie im, że są ważni. Przestaje wtedy obowiązywać bariera pomiędzy twórcami, a użytkownikami, dzięki czemu odbiorcy mogą czuć się tak, jakby słuchali swojego dobrego znajomego, któremu ufają oraz cenią za poszczególne porady i uwagi. Jeśli użytkownicy będą potrzebować poszczególnego produktu, to istnieje duże prawdopodobieństwo, że będą szukać bardziej szczegółowych recenzji w Internecie, przez co mogą trafić na opinie osoby, którą śledzą w mediach społecznościowych. To właśnie w takim przypadku, warto nawiązać z nimi współpracę.

Decydując się na współpracę z Influencerami, musimy być świadomi, że współpraca z najpopularniejszymi z nich, będzie wiązała się z wysokimi kosztami, dlatego na samym początku warto zacząć od nieco mniej popularnych osób. Dobrym pomysłem będzie przeanalizowanie takich osób pod kątem ich lokalizacji, ponieważ bliska odległość pomiędzy firmą, a influencerem może zostać wykorzystana do lepszej współpracy. Pamiętajmy, że ważnym czynnikiem będzie nie tylko popularność, ale również zaangażowanie odbiorców pod postami, wpisami lub filmami. Powinniśmy również zdecydować się, na szczegółowe zmierzenie efektów takich działań, ponieważ w ten sposób będzie można przekonać się, czy nasze działania przebiegają w odpowiedni sposób i czy dobrym pomysłem będzie nawiązanie dłużej kooperacji.

Podsumowanie

Współpraca ze znanymi oraz mającymi wpływ na opinie pozostałych osobami, może okazać się świetnym posunięciem marketingowym. Pomoże to, w lepszym dotarciu do większej liczby użytkowników, w tym również tych nie słyszących wcześniej o oferowanych przez nas produktach oraz usługach. Uwzględnienie takiego rozwiązania, powinno przyczynić się do zwiększenia efektywności naszych działań, mających na celu lepszy odbiór wśród potencjalnych oraz obecnych klientów.

Menu