Facebook Live – Przydatne narzędzie dla firm w Kielcach

Obecność firmy w mediach społecznościowych potrafi w dużym stopniu przełożyć się pozytywnie na konkretne wyniki, mające na celu wzrost rozpoznawalności marki lub sprzedaży. Znajomość poszczególnych funkcji, pomoże nam w lepszym dotarciu do potencjalnych, a także obecnych klientów. W tym artykule omówimy funkcję Facebook Live, którą można uruchomić w wygodnym dla siebie momencie.

Specyfika Facebook Live

Transmisje na żywo potrafią przykuć dużą uwagę wśród odbiorców, ponieważ pojawiają się one rzadziej niż posty, dlatego są zazwyczaj wyświetlane na wyższym miejscu w aktualnościach, a różnica może być nawet trzykrotna. Dodatkowo, budują one większe zaangażowanie oraz umożliwiają bardziej dopracowaną interakcję z obserwatorami. Oprócz tego są one bardzo proste w swojej realizacji, gdyż wystarczy jedynie, że posiadamy smartphona, umożliwiającego nam rozpoczęcie nagrywania. Takie rozwiązanie charakteryzuje lepsze premiowanie przez Facebooka, który wysyła do obserwujących konkretny profil, powiadomienia na temat rozpoczęcia live’a. Warto jednak opublikować wcześniej zapowiedź, aby dotrzeć do jeszcze większej grupy odbiorców.

Przed przystąpieniem do live’a musimy pamiętać o szybkim oraz stabilnym połączeniu internetowym. W przeciwnym razie nasza relacja może się zawieszać lub pogorszyć na jakości. Efektem będzie utrata odbiorców, którzy zrezygnują z oglądania ze względu na problemy techniczne uniemożliwiające prawidłowy odbiór. Powinniśmy także dokonać odpowiedniego opisu transmisji, który pomoże zrozumieć zajmowaną się tematyką. Dodatkowo, należy zadbać o właściwe miejsce rozpoczęcia live’a, aby uniknąć ewentualnych problemów z trudnymi warunkami, takimi jak duży hałas lub złe warunki atmosferyczne. Powinniśmy również zaplanować czas trwania transmisji, aby nie okazał się zbyt krótki lub długi.

Przydatną narzędziem, które znajdzie swoje zastosowanie w naszej transmisji będzie Facebook Frame Studio, umożliwiające utworzenie własnej nakładki. Do jej stworzenia będzie potrzebna własna grafika lub skorzystanie z gotowego szablonu. W ten sposób zyskamy na oryginalności, ponieważ będziemy się w większym stopniu wyróżniać.

Zaciekaw swoich odbiorców

W momencie, gdy będziemy już znać specyfikę transmisji na żywo, musimy zastanowić się nad tematyką, którą chcemy w niej poruszyć. Przykładem może być prezentacja naszej firmy od środka, a więc z lokalizacji nie dostępnej na co dzień dla wszystkich. W ten sposób, każda z zainteresowanych osób pozna specyfikę funkcjonowania firmy, dzięki czemu będzie można dostrzec panujący profesjonalizm lub indywidualne podejście do klienta. Drugim pomysłem na transmisje będzie ukazanie odbywającego się szkolenia lub innego wydarzenia, angażującego większą liczbę osób, dzięki czemu oglądający dostrzegą naszą aktywność oraz zaangażowanie, mające na celu poszerzenie wiedzy lub świadomości wśród odbiorców.

Kolejnym dobrym rozwiązaniem będzie zaprezentowanie nowości, które może zostać zrealizowane w formie premiery. Nowe produkty potrafią zwiększyć zainteresowanie, zwłaszcza gdy są one innowacyjne, dzięki czemu mogą odmienić dotychczasowe podejście do marki przez klientów. Możemy również zdecydować się na poradnik zawierający szczegółowy opis oferowanych przez nas usług lub produktów. Za jego pomocą, jesteśmy również w stanie odpowiedzieć na najbardziej nurtujące pytania zamieszczone przez obserwatorów lub przeprowadzić rozmowę z pracownikiem, bądź też ekspertem, który specjalizuje się w konkretnym zagadnieniu.

Podsumowanie

Facebook Live to kolejne narzędzie, które może przyczynić się do usprawnienia działań firmy. Najpoważniejszym efektem skorzystania z takiej opcji będzie wzrost świadomości o naszej marce wśród potencjalnych klientów, który przyczyni się do szybszej realizacji naszych celów.

Menu