
Strona internetowa to ważny element, który powinien zostać uwzględniony przez każdą firmę. Utworzona witryna w znacznym stopniu pomoże w kontakcie oraz ułatwi zapoznanie się z ofertą. W poniższym artykule przekonasz się o czym należy pamiętać, aby zachęcić potencjalnych klientów do skorzystania z takiego rozwiązania.
Internetowy architekt
Na samym początku tworzenia naszej strony internetowej musimy zastanowić się, co chcemy na niej zamieścić. Powinny to być treści czytelne oraz przykuwające uwagę. Dobrze prowadzona witryna wymaga odpowiedniego projektu, który będzie realizowany systematycznie. Aktualność zawartych treści jest bardzo ważna, ponieważ niektóre kwestie ulegają zmianom, dlatego odbiorcy nie mogą opierać się na przedawnionych informacjach.
Znaczenie będzie także odgrywała optymalizacja pod kątem wyszukiwania. W tym przypadku musimy zachować się jak dobry architekt, który ma rozrysowany konkretny plan. Jeśli stwierdzimy, że potrzebujemy pomocy z zewnątrz to warto skontaktować się z agencją e-marketingową, która w znacznym stopniu usprawni naszą strategię. Przykładem będzie Axel Media, specjalizująca się m.in. w tworzeniu stron www. Zdecydowanie się na takie rozwiązanie jest rozsądne, ze względu na fakt zaoszczędzenia czasu, który zostanie zagospodarowany w inne, niezbędne działania firmy. To specjaliści zajmą się kwestią zarządzania.

Znaczenie elementów wizualnych
Dużą rolę będzie odgrywał wygląd strony internetowej, dlatego też powinniśmy zadbać, aby zamieszczone grafiki były w jak najlepszej jakości. Jeśli potrzebujemy obrazów z Internetu to warto skorzystać z darmowego banku zdjęć, który rozwiąże nam ewentualne problemy z prawami autorskimi. Musimy również pamiętać o tym, że nasza witryna będzie wyświetlana inaczej w zależności od urządzenia, z którego korzystamy, dlatego warto zdecydować się stronę responsywną. Jest to witryna dostosowująca się do rozdzielczości ekranu, dlatego będzie ona wyświetlana we właściwy sposób zarówno na komputerze, smartfonie lub tablecie.
Inną zaletą takiego rozwiązania będzie fakt, iż nasza strona będzie przez to dostępna na wyższych pozycjach w wyszukiwarce. Warto również pamiętać, że taka metoda jest korzystniejsza pod względem finansowym, ponieważ będziemy utrzymywać wyłącznie jedną stronę, która będzie posiadała wspólny kod śledzący. Jeśli zdecydowalibyśmy się na oddzielną witrynę stacjonarną oraz mobilną to poniesiemy dodatkowe koszty. Znaczenie będzie miał również wygląd tekstu. Musi być on czytelny, a więc nie możemy zamieścić liter, które będą nie wyraźne lub zlewające się z tłem. Istotna będzie też czcionka, która powinna stanowić spójną wersję do wszystkich wpisów.

Wnętrze ma znaczenie
Na naszej stronie internetowej powinniśmy umieścić kilka elementów. Przede wszystkim musimy zadbać, aby kategorie z naszego menu takie jak ,,O nas”, ,,Kontakt” lub ,,Usługi” były łatwo dostępne. Oczywiście wszystko zależy też od działalności jaką się zajmujemy. Należy też wziąć pod uwagę, gdzie konkretnie będzie znajdywało się nasze menu oraz jak ma ono wyglądać. Możemy się także zastanowić, nad umieszczeniem wyszukiwarki na naszej witrynie. Takie rozwiązanie przydaje się zwłaszcza wtedy, gdy posiadamy dużo treści. Wtedy, zamiast dokonywać przeszukiwań, wystarczy wpisać kluczowe słowa w odpowiednią rubrykę.
Wspomniane wcześniej zakładki kontaktu oraz ,,O nas”, powinny zostać szczegółowo opisane, ponieważ właśnie w ten sposób potencjalni klienci otrzymają w szybki sposób najistotniejsze dla nich treści. Podanie numeru telefonu oraz adresu e-mail usprawni rozmowę pomiędzy obiema stronami, a umieszczenie informacji o dotychczas zrealizowanych projektach udowodni o doświadczeniu oraz wiedzy jaką dysponujemy.

Analiza podjętych kroków
Gdy nasza strona internetowa została już utworzona i jest dostępna od jakiegoś czasu, to warto sprawdzić jej statystyki, aby zobaczyć czy działania jakie podjęliśmy idą w dobrą stronę, czy może jednak powinniśmy pewne elementy skorygować. Przydatne okażą się profesjonalne narzędzia monitorujące efekty witryny. Najpopularniejszym programem do tego typu działań jest Google Analytics, które zbiera informacje o zachowaniu osób odwiedzjących daną stronę. W ten sposób możemy przekonać się ile czasu na niej spędzili, jak się znaleźli na witrynie czy chociażby przekonać się z jakiego urządzenia korzystali.
Innym przydatnym narzędziem będzie Semstorm, który służy do zanalizowania widoczności strony. Program bierze pod uwagę zarówno metody płatne, jak również bezpłatne. Za jego pomocą możemy sprawdzić jak nasza strona radzi sobie w kwestii fraz kluczowych oraz jak wypada na tle konkurencji. Similar Web to kolejny dodatek, wspomagający działania internetowe. Swoją analizę opiera na zmierzeniu dokładnej ilości przeglądanych stron w trakcie oglądania naszej witryny, a także pokazuje z jaką częstotliwością z niej korzystaliśmy.
Podsumowanie
Stworzenie dobrze funkcjonującej witryny internetowej jest zadaniem, które wymaga wiele czasu oraz znajomości mechanizmów, które decydują o właściwym odbiorze. Zachęcamy do skontaktowania się z naszą agencją Axel Media, która pomoże Państwu osiągnąć zamierzone cele, zwłaszcza ten o utworzeniu właściwie funkcjonującej strony.