Posiadanie firmowego konta na Facebooku to jeden z pierwszych oraz istotnych kroków w stronę rozwinięcia przedsiębiorstwa. Należy jednak pamiętać o pozostałych działaniach, bez których nie osiągniemy zamierzonych celów. Najpoważniejszymi elementami będzie odpowiedni harmonogram publikacji, a także idąca razem z nią kreatywność.
Spójność, czyli krok w stronę sukcesu
Od samego początku utworzenia strony, powinniśmy mieć wizję prowadzenia fanpage’a, aby każde z naszych działań było przemyślane oraz uzasadnione. W ten sposób unikniemy ewentualnych powtórzeń lub braku pomysłu na nowy wpis. Bardzo ważnym elementem będzie również spójność w kwestii identyfikacji wizualnej, ponieważ jej utrzymanie pozwoli w lepszym stopniu zadbać o estetykę, która przełoży się na pozytywny odbiór. Pasować do siebie musi każdy z zamieszczonych elementów, a więc zdjęcie profilowe, zdjęcie w tle, grafiki do postów czy chociażby fotografie oferowanych produktów.
W tym przypadku pomoże nam grafik, który zadba o to, aby całość prezentowała się spójnie. Pamiętaj, że bardzo często liczy się pierwsze wrażenie, dlatego tak ważne jest zadbanie o odpowiedni odbiór wizualny. Kolejnym ważnym punktem będzie publikowanie zdjęć oraz grafik w najwyżej jakości, jednocześnie dbając o to, aby zamieszczone teksty były czytelne i pozbawione błędów. Dodatkowo, pamiętajmy o tym, że umieszczony obraz może być widoczny w inny sposób na komputerach oraz telefonach. W tej kwestii pomoże nam znajomość właściwych wymiarów publikowanych grafik w mediach społecznościowych, oszczędzając jednocześnie wielu czasu, a nawet nerwów spowodowanych koniecznością korygowania pojawiających się błędów.
Opowiedz nam o sobie
Wielu klientów, zanim zdecyduje się na zakup konkretnego przedmiotu lub usługi, sprawdza dostępne informacje związane z firmą. W takim przypadku, bardzo dobrym posunięciem będzie zamieszczenie szczegółowych treści opowiadających o działalności. Efektem może być zdobycie wiarygodności, które przełoży się pozytywnie na sprzedaż. Powinniśmy również zadbać o opis dotyczący czasu działalności przedsiębiorstwa, danych kontaktowych czy chociażby lokalizacji, dzięki czemu potencjalni, ale także obecni klienci zaoszczędzą wiele czasu.
Harmonogram i jakość
W przypadku publikowania treści bardzo istotna jest regularność, a także działanie według sporządzonego planu. Pomocnym rozwiązaniem będzie utworzenie pliku lub tabeli, za pomocą których będziemy dokładnie wiedzieli, jaką informację chcemy przekazać w konkretnym dniu. Zaplanowane posty mogą posiadać różnorodną tematykę. Możemy w nich przypomnieć o trwającej promocji, zaprezentować stopniowo nowość, rozpoczynając tym samym działania związane z wypromowaniem produktu lub chociażby nawiązać do odbywającego się święta lub popularnego w danym momencie wydarzenia za pomocą grafiki lub filmu, dzięki czemu pokażemy, że śledzimy wszystko to, co najważniejsze.
Komunikacja, która będzie oparta na regularności, a także stałym kontakcie z obserwującymi, w znacznym stopniu ułatwia realizację wyznaczonych celów, ponieważ zaangażowanie pod opublikowanymi postami zwiększa zasięgi, dzięki czemu efekt końcowy oparty na chęci zwiększenia zaangażowania lub ruchu na witrynie, może zostać osiągnięty w szybszy sposób. Taki rezultat, można osiągnąć poprzez tworzenie postów zachęcających do zareagowania lub skomentowania. Zadanie, zostanie ułatwione, gdy zdecydujemy się na zastosowanie zagadek, pytań, konkursów lub na wiązań do oferowanych produktów.
Oprócz odpowiedniego rozplanowania naszych działań, niezwykle istotna będzie również jakość zamieszczanych postów. Treść, powinna powodować zaciekawienie, dlatego przygotowany tekst musi być chwytliwy oraz pozbawiony błędów. Pomocnym elementem będą emotikony, które w dużym stopniu urozmaicą naszą wiadomość, dodając jej wyrazistości. Z kolei załączona grafika powinna cechować się najlepszą jakością, dlatego też należy sprawdzić czy obraz nie jest ucięty lub niewyraźny. Podobnie będzie w przypadku znajdującego się na niej logo firmy lub tekstu. Warto także sprawdzić umieszczone filmy, pod kątem ich długości, jakości czy chociażby używanego języka.
Podsumowanie
Publikowane treści na firmowym fanpage’u powinno odbywać się po uwzględnieniu wielu przydatnych informacji, które mogą doprowadzić do sukcesu. Bardzo istotnymi elementami będzie regularność, a także spójność przyczyniające się do lepszego odbioru. Jeśli potrzebujesz pomocy związanej z mediami społecznościowymi lub wypromowaniem swojej firmy, to skontaktuj się nami klikając tutaj. Razem osiągniemy e-fektywne rezultaty.