TikTok – przydatne narzędzie dla firm w Kielcach

Media społecznościowe cieszą się niezwykłą popularnością, ponieważ każdego dnia korzystają z nich miliony użytkowników na całym świecie. Strony takie jak Facebook, Instagram lub TikTok przyciągają uwagę wielu ludzi, dlatego stanowią doskonałe narzędzie do wypromowania produktu lub usługi. W tym artykule skupimy się na ostatnim z wymienionych medium, czyli TikToku.

Jak działa TikTok?

TikTok polega na publikowaniu krótko trwających nagrań, do których można, a nawet trzeba dołączyć muzykę. Podobnie jak w przypadku pozostałych social mediów, tutaj również dostajemy możliwość komentowania postów lub ich polubienia. Co ciekawe, w tym przypadku zdecydowanie więcej osób decyduje się na publikację własnych treści, niż ma to miejsce na Facebooku. Dodatkowo, w naszym kraju z aplikacji korzysta ponad 2,5 miliona osób, a w 2020 roku była to najczęściej pobierana aplikacja na świecie – 66 mln pobrań, dlatego też decydując się na wypromowanie swojej firmy, należy wziąć pod uwagę, coraz większe znaczenie TikToka.

Zareklamuj się na TikToku

Specjalnie dla firm został utworzony TikTok for Business, który pomaga w zareklamowaniu się przez przedsiębiorstwo, a wszystko to zgodnie z zasadami, obowiązującymi na aplikacji. Twórcy, otrzymują dostęp do prostszego tworzenia reklam, a także monitorowania realizowanych kampanii. Gdy już zdecydujemy się na promocję na tym kanale komunikacyjnym, musimy wybrać, który format reklamy jest dla nas najbardziej interesujący i przyniesie możliwie najwięcej zysku. Najbardziej powszechnym, a zarazem najpopularniejszym typem jest ,,Infeed native content”, polegający na pełnoekranowym wyświetleniu przygotowanej przez nas promocji, zaraz po włączeniu aplikacji. Odpowiednikiem będą reklamy pojawiające się w Stories zarówno na Instagramie, jak i Snapchacie. Drugą możliwością, która została oddana w ręce twórców jest ,,Brand lensens”, która opiera się na tworzeniu własnych filtrów, nadających się do wykorzystania przez użytkowników, dzięki czemu będą oni mogli zapamiętać naszą firmę w lepszy sposób.

Kolejnym rodzajem dostępnej reklamy jest ,,Brand takeover”, która podobnie jak w przypadku ,,Infeed native content”, uruchamia się po otworzeniu TikToka. Za jego pomocą poszczególne, regionalne firmy są w stanie ,, przejąć” aplikację na cały dzień, a wszystko to za sprawą możliwości tworzenia gifów, filmów oraz zdjęć. Ostatnim typem jest ,,Hashtag challenge”, opierający się rzucaniu użytkownikom wyzwań z nagrodami, związanych z wykonaniem konkretnego zadania, a wszystko to za pomocą unikatowego hashtagu. Ten typ reklamy, może zostać wykorzystany we współpracy z influencerami, którzy dzięki swoim zasięgom dotarliby do większej liczby osób, tym samym zachęcając ich do udziału w akcji. Dodatkowo, jeśli ogłosimy, że najlepsze pomysły zostaną nagrodzone, nastąpi wzrost użytkowników biorących udział w akcji.

Według przeprowadzonych badań, TikTok rzuca nowe światło na kwestię związaną z odkrywaniem nowych produktów lub usług. Aż 88% ankietowanych uważa, że korzystając z aplikacji zapoznaje się z nowościami, które zostały zamieszczone przez poszczególne firmy. Pomocna w tym aspekcie, z pewnością okaże się współpraca pomiędzy TikTokiem a platformą e-commerce Shopify, dzięki której sprzedawcy otrzymali możliwość zwiększenia swoich zasięgów i dotarcia do bardziej spersonalizowanej grupy odbiorców. Dodatkowo, warto wspomnieć, że przeciętny użytkownik korzysta z tej aplikacji 52 minuty dziennie. Taka ilość czasu, może zostać wykorzystana do zwrócenia uwagi na oferowane przez nasze przedsiębiorstwo przedmioty.

Przydatnym narzędziem będzie również TikTok Pro, który pozwala na dostęp do analitycznych danych opartych na liczbie subskrybentów, polubieniach lub czasie oglądania materiałów wideo. W ten sposób, powiększenie liczby odbiorców wraz z uzyskaniem zysku, jest znacznie łatwiejsze.

Jak korzystać z firmowego konta?

Na samym początku, powinniśmy mieć określony plan działania, którego celem będzie wypromowanie naszej firmy lub oferowanego przez nas produktu bądź usługi. Najlepiej, jeśli systematycznie będą się tym zajmować wyznaczone osoby, które będą wiedziały na jakie elementy zwrócić szczególną uwagę. Dobrym pomysłem, będzie również postawienie na jedną osobę, której celem będzie występowanie, a także tworzenie kreatywnych i przykuwających uwagę materiałów wideo.

Ważne jest także bycie na czasie, dlatego należy sprawdzać, co jest aktualnie na topie, aby później zastanowić się, jak można to wykorzystać przy promocji. Pomoże w tym karta ,,Odkryj”, ukazująca najbardziej popularne hashtagi. Musimy również pamiętać, aby dodawać odpowiednio pasującą muzykę, dobrej jakości film, a także by wyprodukowane przez nas materiały charakteryzowały się odpowiednią regularnością. Niezwykle istotne, będzie także zadbanie o kwestie techniczne, ponieważ w ten sposób unikniemy nieprzyjemności z kiepsko wyglądającymi filmami lub słabym połączeniem internetowym.

Gdy będziemy chcieli dodać film, warto skorzystać z dostępnych filtrów, naklejek lub efektów specjalnych. W ten sposób urozmaicimy przygotowany przez nas materiał o dodatkowe funkcje, cieszące się popularnością wśród pozostałych użytkowników. Jeśli jednak, chcielibyśmy ograniczyć jego widoczność to powinniśmy skorzystać z ustawień, za pomocą których będziemy mogli wysłać wideo do poszczególnych osób.

TikTok daje również możliwość prostego tworzenia GIF-ów, dzięki czemu przygotowany przez nas film w łatwy sposób, może zostać GIF-em. Wystarczy, że klikniemy strzałkę po prawej stronie i wybierzemy opcję ,,Udostępnij jako GIF”. Na koniec pozostanie nam już tylko dostosowanie długości i gotowe.

Podsumowanie

TikTok to kolejne narzędzie, które może być wykorzystywane w przypadku firm. Dostępne formaty reklamowe, a także kreatywność na odpowiednim poziomie, gwarantują znaczne zbliżenie się do zamierzonych celów, opartych na większej rozpoznawalności oraz sprzedaży wśród korzystających z niej użytkowników.

Menu