Elementy wizualne, które dołączane są do postów pomagają w lepszy sposób przykuć uwagę osób z zewnątrz. Załączone fotografie lub grafiki powinny cechować się wysoką jakością oraz dbałością o detale. Podobnie będzie w przypadku tworzenia filmów, które również muszą zostać starannie nagrane oraz zmontowane. W tym artykule przenalizujemy najciekawsze typy wideo.
Timelapse
Taki rodzaj kręcenia materiału filmowego, jest dość popularny w przypadku nagrywania różnego rodzaju vlogów. Timelapse polega na wykonaniu jednego zdjęcia w konkretnym odstępie czasowym. Możemy zdecydować się na wykonanie fotografii, co 30 sekund przez 10 minut w mieście np. w Kielcach. Później zostaje nam już tylko montaż, za pomocą którego uzyskamy efekt dynamicznie zmieniającego się ujęcia. W ten sposób otrzymamy ciekawy efekt naszej pracy oraz pokażemy, że w przygotowany materiał włożyliśmy dużo pracy, aby osiągnąć bardzo dobry wynik.
Film 360 stopni
Taki rodzaj filmu, jak wskazuje nam sama nazwa, polega na nagrywaniu materiałów wideo w 360 stopniach, dzięki czemu każdy z odbiorców może przesuwać i obracać perspektywę naszej produkcji w dowolny oraz wygodny dla siebie sposób. Różnorodność kątów widzenia pozwoli na dostrzeżenie większej ilości szczegółów, dlatego decydując się na takie rozwiązanie, musimy dopracować wiele detali, aby całość prezentowała się bardzo dobrze. Filmy realizowane taką drogą, będą znakomicie pasować w przypadku większych przestrzeni, aby ukazać konkretne miejsca w prostszy sposób.
Boomerang
Boomerang swój największy sukces odniósł na Instagramie. Polega on na zapętleniu kilkusekundowego filmiku, a jego tematyka może być tak naprawdę dowolna. Do wykonania takiego materiału wideo możemy wykorzystać statyw, który zapewni nam większą stabilność oraz jakość. Warto również zadbać o odpowiednie oświetlenie, aby nasz produkt został zaprezentowany właściwie. Nagrajmy kilka prób, próbując różnych ujęć, dzięki czemu nawet, jeśli na początku nie osiągniemy zadawalającego nas nagrania, to będziemy w stanie dokonać odpowiedniej selekcji, wybierając spośród pozostałych prób.
Wideo w tle (Cover Video)
Film dodany w ten sposób, umieszczony jest w tle naszego fanpage’a. To nowoczesny sposób na wykorzystanie tej przestrzeni, ponieważ zamiast umieszczania tam zwykłego zdjęcia, decydujemy się na materiał wideo, który przyciągnie większą uwagę. Możemy zamieścić w nim najważniejsze informacje o naszej firmie, aby ułatwić potencjalnym klientom szybsze zrozumienie specyfiki naszego przedsiębiorstwa. Dobrym pomysłem będzie krótka prezentacja dostępnych u nas produktów lub ukazanie zespołu, który pracuje nad zapewnieniem jakości. Musimy jednak pamiętać, żeby nie przesadzać z długością takiego filmu, aby nie utracić uwagi użytkowników. Nasz film nie powinien trwać więcej niż 1,5 minuty. Z kolei rekomendowane przez Facebooka wymiary takiego materiału wideo, wynoszą 820 x 312 pikseli, przy czym plik nie powinien przekraczać 30 MB. Zastosowanie się do wszystkich elementów pozwoli nam osiągnąć efektowny, a co najważniejsze efektywny rezultat.
Cinemagraph
Utworzone w ten sposób wideo, cechuje bardzo ciekawy i nowoczesny efekt. Polega on na utworzeniu kinografik opierających się na nakręceniu filmu, w którym za pomocą specjalnego programu, dodana jest statyczna grafika. Taki format, potrafi w dużym stopniu zaciekawić odbiorców, dzięki swojej unikatowości.
Podsumowanie
Przy tworzeniu materiałów wideo powinniśmy wykazać się dużym zaangażowaniem oraz starannością, aby każdy z przygotowanych filmów był efektowny oraz skuteczny. Obraz filmowy, może zostać nagrany w różny sposób, dzięki czemu będziemy mogli wyróżnić się na tle konkurencji.