
Odpowiedni rozmiar grafik na jednej z najpopularniejszych platform, czyli na Facebooku zmienia się w dość dużym tempie. Dlaczego warto zapoznać się ze szczegółowymi wytycznymi na ten temat? Wyobraźmy sobie, że element nad którym pracowaliśmy przez bardzo długi czas jest niewidoczny dla odbiorców. Właśnie chociażby z tego powodu, należy poświęcić kilka minut, aby wszystko znalazło się na swoim miejscu.
Zdjęcie profilowe
Dobrze przygotowana grafika jest w stanie przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów. Oprócz jej wyglądu należy jednak skupić się również na właściwych wymiarach. Najpierw zobaczmy jak wygląda to w przypadku zdjęcia profilowego, czyli elementu, który w dość dużym stopniu jest wyróżniający. Na Facebooku jest ono wyświetlane w rozdzielczości 170 x 170 px. Sytuacja wygląda nieco inaczej w przypadku urządzeń mobilnych. Wtedy liczba ta wynosi 128 x 128 px, oraz 36 x 36 px. Ostatni wariant dotyczy telefonów wyświetlających Facebooka za pomocą lżejszej wersji.
Portal zalecał, aby rozmiar grafiki wynosił 320 x 320 px, jednak możemy spróbować z większą skalą np. 800 x 800 px. W ten sposób zdjęcie będzie dobrze widoczne również dla tych, którzy korzystają z ekranów o wysokiej rozdzielczości. W trakcie wgrywania zdjęcia, należy także pamiętać o zmianie dotyczącej kształtu avatara. Obecnie jest ono wyświetlane w formie koła, natomiast kiedyś był to kwadrat. Uwzględniając ten fakt, nie narazimy się na popełnienie błędu.

Zdjęcie w tle
Zdjęcie, które umieszczone jest w tle zostanie wyświetlone w rozdzielczości 820 x 312 px na komputerach oraz w 640 x 360 px na urządzeniach mobilnych. Facebook zaleca, by miało ono przynajmniej 400 x 150 px. Wyższa rozdzielczość grafik przy zachowaniu odpowiednich proporcji będzie wyglądało lepiej. Warto również zwrócić uwagę na to, ile waży nasz plik. Jeśli będzie on miał do 100 KB oraz wymiary 851 x 315 px to ładowanie strony będzie szybsze. Co więcej, zmianie ulegnie także kompresja, która zostanie zmniejszona.
Tło wydarzenia
Zalecanym rozmiarem w przypadku tła wydarzenia jest 1200 x 628 pikseli. Taka wielkość umożliwia nam zachowanie właściwych proporcji na wszystkich urządzeniach.
Wideo w tle
W tle naszego profilu możemy ustawić nie tylko zdjęcie, ale również film. Rozmiar powinien wynosić 820 x 462 px. Sam film nie powinien przekraczać 90 sekund. Należy w nim zawrzeć najważniejsze informacje o naszej firmie. Musimy w krótkim czasie przekazać jak najwięcej cennych informacji dla odbiorców. Jeśli jednak będzie on zbyt długi oraz pozbawiony tekstu, to istnieje duże prawdopodobieństwo, że potencjalni klienci będą znudzeni i odpuszczą sobie wyświetlenie całości.
Należy również pamiętać, że filmy w tle wyświetlają się automatycznie bez dźwięku, dlatego dobrze sformułowany komunikat to ważny element. Dodatkowo zwróćmy uwagę że, osoby korzystające częściej z telefonu, nie zobaczą filmu, lecz wybraną stopklatkę.
Tło grupy
W przypadku tła grupowego wymiary zdjęcia wynoszą 1640 x 856 px wraz ze współczynnikiem 1,91:1. Miniatura grupy jest wyświetlana za pomocą środkowego elementu tła, które jest przycięte do okrągłej ramy. Tutaj nie dostajemy możliwości wyskalowania fragmentu tła grupy, ponieważ portal robi to za nas automatycznie.
Post pionowy
Jest to post, który wyświetlany jest w aktualnościach lub bezpośrednio na fanpage’u. Właściwe wymiary posta wynoszą 800 x 1000 pikseli, jednak możemy spróbować z nieco większym rozmiarem. Przed publikacją należy jednak pamiętać o sprawdzeniu ostatecznego efektu, aby nie okazało się, że grafika jest nie wyraźna.

Post poziomy
Grafika w formie poziomej najlepiej będzie się prezentować w formacie 1200 x 900 px.
Post wideo
Odpowiednim wymiarem posta wideo jest 1920 x 1080 px, natomiast proporcja w postach wideo to 16:9 lub 9:16 przy zachowaniu maksymalnego rozmiaru pliku, który wynosi 4 GB. Można również spróbować zamieścić wideo w rozmiarze 1080 x 1080 px.
Reklama karuzelowa
Nazwa może nam się kojarzyć z karuzelą. W zasadzie skojarzenia są poprawne, ponieważ ten typ reklamy prezentuje nam kilka produktów, które firma chce zaprezentować, a wszystko to za pomocą małych kafelków. W takim rodzaju prezentacji umieszczony jest link, który przekierowuje nas bezpośrednio do konkretnego przedmiotu. Jeśli chodzi o odpowiedni rozmiar, to będzie on wynosił 600 x 600 px. To minimum, jednak dobrze sprawdzi się również 1080 x 1080 px.

Kanwa
Zalecenia Facebooka są takie, aby grafiki z kanwy były zachowane w proporcjach 9:16 lub 1:1. Wyświetlana miniatura w aktualnościach wynosi 1200 x 628 px.
Miniatura linku (linkpost)
Właściwym wymiarem będzie 1080 x 1080 px, gdy zostały one stworzone w Managerze Firmy. Jeśli zostały pobrane z innych serwisów jak np. za pomocą wklejonego linku to powinny one mieć 1200 x 628 px.
Polubienia strony
Odpowiednim wymiarem grafiki w przypadku polubień będzie 1200 x 444 px.
Pokaz slajdów
W tym przypadku Facebook nie informuje nas jaki powinien być rozmiar grafik, natomiast dobrze będzie, gdy będą to pliki w wysokiej rozdzielczości wraz z proporcjami, które wynoszą 16:9. Można również spróbować z 1:1 i 2:3.
Kolekcja
Ten rodzaj reklamy opiera się na wykorzystaniu wizualnych środków wyrazu. Kolekcja może się wyświetlić w aktualnościach na Facebooku, Instagramie lub Insta Stories. Dobrym wymiarem będzie 1080 x 1080 px.
Podsumowanie
Odpowiedni rozmiar grafik na Facebooku zmienia się co jakiś czas. Znając wymogi można zaoszczędzić wiele czasu na korekty oraz dotrzeć z przekazem do właściwych odbiorców.