Komunikacja pomiędzy ludźmi odgrywa bardzo duże znaczenie. Pomaga w zrozumieniu pewnych kwestii, buduje właściwy poziom relacji oraz usprawnia działania. Podobnie jest w przypadku tworzenia treści na Facebooku, na którym również należy przekazywać odpowiednie i przemyślane komunikaty, aby utrzymać uwagę odbiorców.
Istota strategii
Przed przystąpieniem do działań, musimy sprecyzować jak konkretnie będzie wyglądać nasz plan mający na celu poszerzenie świadomości wśród użytkowników. Oczywiście możemy też publikować nasze posty pod wpływem impulsu, jednak na dłuższą metę takie komunikaty mogą utworzyć wizerunek firmy, która nie ma konkretnej strategii i działa po prostu chaotycznie.
Porządek w tej kwestii jest istotny, ponieważ dzięki niemu pokażemy, że nasze publikacje są dokładnie przemyślane oraz unikniemy niepotrzebnych błędów takich jak powtórzenie się treści lub grafiki. Oprócz tego, niezaplanowane wcześniej posty mogą być tworzone za pomocą najprostszych opisów, które nie spowodują większego zainteresowania z zewnątrz. Takie działania z pewnością wymagają poświęcenia dużej ilości czasu, dlatego w takim przypadku warto skontaktować się z osobami, które pomogą nam w tworzeniu unikatowego przekazu oraz zanalizowaniu go pod różnym kątem. Powinniśmy się również zastanowić nad kwotą, jaką chcemy przeznaczyć na ten cel. Odpowiednio sporządzony budżet jeszcze bardziej przyczyni się do osiągnięcia lepszych rezultatów.
Rozpoczęcie działań
Gdy zdecydujemy się już na prowadzenie fanpage’a naszej firmy, musimy określić nasz cel, jaki chcemy osiągnąć. Może to być zwiększenie ruchu na stronie internetowej, poszerzenie świadomości marki wśród klientów czy chociażby wzrost sprzedaży. Należy pamiętać, aby na bieżąco mierzyć efekty naszych poczynań, a możemy to zrobić korzystając z profesjonalnych narzędzi przeznaczonych do takich właśnie działań. Przykładem może być Brand24 lub popularny Google Analytics.
Kolejnym krokiem będzie sprecyzowanie grupy docelowej. W tym miejscu powinniśmy się zastanowić, czy chcemy dotrzeć do nowych klientów, którzy nie są zaznajomieni z naszą firmą, czy zależy nam jednak bardziej na utrzymaniu kontaktu z osobami korzystającymi już z naszych produktów lub usług. Musimy określić przedział wiekowy, płeć, zainteresowania czy choćby miejsce zamieszkania. Określenie tych kwestii w dużym stopniu pomoże nam w skierowaniu naszego komunikatu do odpowiednich osób.
Następnym, ważnym elementem naszych działań będzie określenie contentu. Tutaj, musimy sobie odpowiedzieć na pytanie, co konkretnie chcielibyśmy przekazać innym oraz uzmysłowić sobie, które tematy mogą okazać się być interesującymi. Oprócz przemyślanej treści, należy też zastanowić się nad wyglądem grafik lub filmów. Dobrze sformułowany content może spowodować większe zainteresowanie naszymi publikacjami, a ich efektem oprócz dodawania pod postami reakcji lub komentarzy, może też być jego udostępnienie przez obserwujących, dzięki czemu dostęp do opublikowanej przez nas informacji otrzymają znajomi osób, które nie mają polubionej naszej strony. Zachęcające będą również konkursy, za pomocą których będzie można otrzymać bony towarowe lub inne, cenne nagrody.
Niezwykle ważną kwestią naszych działań będzie także odpowiednie sporządzenie harmonogramu oraz wspomnianego wcześniej budżetu. W ten sposób będziemy mogli działać zgodnie z planem, przez co unikniemy niepotrzebnych problemów związanych z monotonią lub finansami. Zanim jednak, zdecydujemy się na sformułowanie planu, powinniśmy przeanalizować, w jakie dni oraz o której godzinie występuje największa aktywność użytkowników, dzięki czemu przyszłe publikacje dotrą do większej liczby osób. Warto również postarać się o odpowiednie zareklamowanie naszych postów. To rozwiązanie wiąże się z wydaniem pewnych środków finansowych, jednak w znacznym stopniu takie rozwiązanie pomoże nam w dotarciu do jeszcze większej liczby odbiorców.
W naszych planach strategicznych powinniśmy też uwzględnić ewentualne działanie kryzysowe, które pomogą nam w zaoszczędzeniu czasu oraz przyczynią się do prawidłowego zareagowania na bieżące sprawy. Należy przeanalizować jakie problemy mogą zgłaszać nasi klienci, aby być przygotowanym na niemal każdą sytuację. Pokażemy w ten sposób, że zgłaszane, źle funkcjonujące elementy nie są ignorowane, lecz błyskawicznie naprawiane w celu przywrócenia odpowiedniego funkcjonowania i zadowolenia klientów. Dodatkowo, udowodnimy, że jesteśmy odpowiednio przygotowani, dzięki czemu użytkownicy nie utracą zdobytego wcześniej komfortu, a my zaufania.
Podsumowanie
Prowadzenie fanpage’a na Facebooku powinno opierać się na przemyślanych i zaplanowanych ruchach. Odpowiednio dobrana i przeanalizowana taktyka działania, przyczyni się do uzyskania zamierzonych przez nas celów, które powinny zostać przez nas zdefiniowane już na samym początku. Musimy również pamiętać o częstotliwości naszych działań oraz odpowiednim kontakcie z odbiorcami. Pomocna, będzie także analiza, która wskaże jakie elementy funkcjonują prawidłowo, a które należy poprawić.