Wszystko, co powinieneś wiedzieć o współczynniku konwersji w e-commerce w Kielcach

E-commerce, można zdefiniować jako handel elektroniczny, który swoje działania opiera na obecności w Internecie. Charakteryzuje się konkretnymi danymi, które pomagają w ukształtowaniu poszczególnych procesów. Do uzyskania odpowiednich oraz czytelnych statystyk, niezbędny będzie współczynnik konwersji oraz sprzedaż. To właśnie od nich, uzależnione są kolejne kroki naszych działań, które pomogą nam w usprawnieniu strategii.

Znaczenie współczynnika konwersji w e-commerce

Uzyskane dane statystyczne, mogą się różnić ze względu na specyfikę branży, którą się zajmujemy lub urządzeń używanych przez użytkowników, korzystających ze strony internetowej. Współczynnik konwersji jest bardzo ważny, ponieważ pozwala określić liczbę osób wykonujących interesującą nas czynność w stosunku do wszystkich użytkowników obecnych na naszej witrynie, jednak należy również pamiętać o pozostałych wskaźnikach, wspomagających nasze działania. Odpowiednie podejście do tego tematu, pozwoli nam uzyskać odpowiedź związaną z poziomem konkurencyjności sklepu, a także jego jakości.

Niezwykle ważna, będzie także znajomość rynku, ponieważ w ten sposób uzyskamy niezbędne informacje o tym, co najbardziej podoba się klientom. Odpowiednie podejście, pozwoli na zdobycie właściwej metody komunikacyjnej z klientami, dzięki czemu zwiększymy wśród nich świadomość o naszej marce. W tym przypadku, warto również sformułować KPI, czyli kluczowe wskaźniki efektywności, które pozwolą nam dostrzec postęp w realizacji założonego celu. Będą one również przydatne do mierzenia nietypowych lub trudnych działań, takich jak zaangażowanie albo zadowolenie osób pracujących.

W jaki sposób liczy się współczynnik konwersji sklepu internetowego?  

Dla branży e-commerce, średni współczynnik konwersji wynosi 2,23%. Do jego obliczenia potrzebujemy dwóch danych. Pierwszą wartością będzie liczba konwersji, którą może być np. konkretna wartość zamówionych przedmiotów. Dzielimy ją przez drugą wartość, którą będzie liczba wszystkich użytkowników odwiedzających stronę internetową. Na końcu wystarczy jeszcze tylko pomnożyć uzyskany wynik przez 100% i gotowe.

Załóżmy, że w naszym sklepie w jednym miesiącu obecnych było 100 użytkowników, z czego 2 osoby zdecydowały się na zakup oferowanego przez nas przedmiotu. Działanie będzie wyglądać następująco: 2/100*100%= 2%. W ten sposób, otrzymamy wspomniany wcześniej współczynnik konwersji, za pomocą którego możemy polepszyć działania naszej firmy.

Użytkownicy, którzy odwiedzają naszą witrynę naliczają sesje, trwające zazwyczaj 30 minut. Wskaźnik ukazuje indywidualne podejście do kupowania. Ta sama osoba, jest w stanie korzystać z naszego sklepu w konkretnym i wygodnym dla siebie czasie, dzięki czemu powstają okazje do uzyskania sprzedaży.

Współczynnik konwersji w różnych branżach

Uświadomienie sobie, ile wynosi współczynnik konwersji w przypadku podmiotów zajmujących się różnorodną tematyką, pozwoli na lepszą analizę. Pomocnym narzędziem będą dane dostarczone przez IRP Commerce, badającą wiele rynków. Poniższy wykres ukazuje podział ze względu na poszczególne kategorie.

Podana analiza dostarcza wielu ciekawych informacji. Oto, jak wyglądają szczegółowe dane dla konkretnych kategorii.

  • Materiały rolnicze: 1,44%
  • Sztuka i rzemiosło: 3,31%
  • Produkty dziecięce: 1,96%
  • Samochody i motocykle: 1,36%
  • Wyposażenie elektryczne i komercyjne: 2,15%
  • Odzież i akcesoria: 1,58%
  • Żywność i napoje: 1,73%
  • Zdrowie: 3,58%
  • Akcesoria domowe i upominki: 1,63%
  • Sprzęt kuchenny oraz AGD: 2,63%
  • Opieka nad zwierzętami: 2,98%

Spójrzmy teraz, jak wygląda sytuacja ze średnim współczynnikiem konwersji, zestawiając 25% najlepszych sklepów w branży.

Średni współczynnik prezentuje się następująco:

  • Żywność i napoje: 3,58%
  • Zdrowie i uroda: 3,08%
  • Zabawki i gry: 2,43%
  • Biżuteria i akcesoria: 2,14%
  • Dom i ogród: 1,81%
  • Odzież i moda: 1,96%
  • Sport i rekreacja: 1,85%
  • Elektronika: 1,27%
  • Meble: 0,68%

Znaczenie będzie również miał kraj, a doskonale widać to na wykresie:

W prezentowanym zestawieniu prowadzą Niemcy z wynikiem 2,22%. Drugie miejsce zajmują Stany Zjednoczone z rezultatem 1,96%, natomiast podium zamyka Wielka Brytania z 1,88%. Z powyższego wykresu można dostrzec, że jedynie Włosi, uzyskali wynik poniżej 1%.

Znaczenie będzie również odgrywało urządzenie, z którego korzystają klienci. Co ciekawe w przypadku komputerów, współczynnik jest kilkukrotnie wyższy niż ma to miejsce na komórkach.

Bardzo duże znaczenie, będzie również miało źródło wygenerowanego ruchu. Krótko mówiąc, z jakiej strony dotarł do nas poszczególny użytkownik. Ukazuje to poniższy wykres:

Na pierwszym miejscu znalazło się strony odsyłające i linki polecające (5,44%), na drugim e-mail (5,42%), a na trzecim wejścia bezpośrednie (2,16%).

Podsumowanie

Działania w Internecie opierają się na zastosowaniu nowoczesnych metod, które przyczyniają się do uzyskania satysfakcjonujących efektów. Odpowiednia analiza pozwala dostrzec, jakie elementy działają w sposób prawidłowy lub zły, dzięki czemu jesteśmy w stanie zastosować odpowiednią reakcję. Podobnie jest w przypadku współczynnika konwersji, który pomaga nam w uzyskaniu konkretnych odpowiedzi. Jeśli potrzebujesz dodatkowej pomocy, skontaktuj się z nami!

Menu